Wednesday, January 13, 2010

گزارش كاملي از آزادي مادران داغدار


گزارش كاملي از آزادي مادران داغدار
http://persian2english.com/?p=4058
بعد از چهار روز که از بازداشت 33مادری که در روز شنبه در پارک لاله دستگیر شده بودند آخرین گروه که تعدادشان 12نفر بوده در ساعت 20امشب 22دی ماه از اوین با قرار وثیقه آزاد شدند.

روحیه این مادران بسیار عالی بود . در میان آنها از همه سنی بود ولی در جمع دستگیر شدگان جوانترین آنها 45ساله و مسنترینشان 78ساله بودند.

قاضی در دادگاه انقلاب وقتی چشمش به این مادران افتاد با تندی به افسر پرونده پرخاش کرد که من چه حکمی برای عده ای که جای مادر و مادربزرگ من هستند صادر کنم و افسر پرونده در جواب گفت اغتشاشگر اغتشاشگر است به سن و سال کاری ندارد.

پلیس امنیت تهران موبایلهایشان را ظبط کرده تا بعد از بررسی پرونده هایشان بعد از 10روز به آنها برگرداند. مادرانی که از اوین آمده بودند روحیه زندانیان در بازداشتگاه اوین بسیار عالی توصیف کرده و می گفتند تنها ناراحتی بچه ها برای خانواده هایشان است که پشت دیوارهای زندان منتظر ما هستند.

زندانهای عادی که شب قبل آزاد شده بودند می گفتند که با زندانیان که در اعتراضات به اوین می آورند رابطه خوبی دارند و در بسیاری موارد با هم کمک و همیاری می کنند.

روحیه جمعی مردم در ایران بسیار بالاست. مادران عزادار و همراهنشان در لحظه خروج از پارکینگ زندان همه با هم دستها را به بالا گرفته و شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد را سر دادند.

مادران”از افرادي که در جلوي زندان بودند” تشكر كردند كه حمايت خودشان را بدون ترس از حكومت اعلام ميكنند و خطر بازداشت شدن را به جان ميخرند.

خانواده های زندانیان عقیدتی و دربند از تمامی همشهریان تهرانی خود انتظار دارند که آنها را پشت دیورهای اوین تنها نگذارند و در حمایت از آنان هر شب که توانستند سری به اوین بزنند.

22 دي 1388
گزارش از جنبش ملي ماهستيم.

No comments:

Post a Comment