Monday, April 23, 2012

بچه های عروسکی که بزرگ نشدند

نوشته ای از یک دوست که خود طعم تلخ زندان را چشیده است، در فیس بوک عکس از اعدامهای سالهای ۶۰ امروز عصر رفته بودم برای خرید، جلوی ویترین یک بوتیک ایستادم، یک پیرمرد و پیرزن هم جلوی ویترین ایستاده بودن و نگاه به مانکهای عروسکی داخل ویترین می کردن. پیرزن به پیرمرد می گفت: این علی، این اصغر، اینم احمد چند بار گفت این علی، این اصغر، اینم احمد و بعدش به پیرمرد گفت می بینی چقدر قشنگ شدن ولی حیف که عروسکین... فروشنده مغازه بیرون اومد و علتش رو پرسیدم، گفت بچه هاشون رو اعدام کردن الان چند ساله عصرها میان در مغازه من هی میگن این علی، این اصغر، اینم احمد... بعدش خندید... تو دلم گفتم آخه مردک خنده داره؟! جمهوری اسلامی چه تعداد علی و اصغر و احمد را در دوران حکومت خود به دار مجازات سپرده است...؟! به یاد اعدام بزرگ زنان و مردان این سرزمین در دهه 60... این مطلب را در وبلاگ حامد ابراهیمی نژاد دیدم و چند ساعتی من را به فکر فرو برد به همین خاطر تصمیم گرفتم روی فیس بوکم بذارم تا بقیه هم بخوانند. ......................................................... کامنت ها ... تلخ بود ... چیزی که هرگز نتونستم درک کنم اینه که چطور برای تماشای همچین لحظه ای اسف باری داوطلب می شن و از اون بدتر بچه هاشون رو می برن !!!!!! .... وای خدای من پس کی این چیزا تموم میشه؟؟؟؟ .... عکس مربوط به اعدامهای ایادی رزیم پهلوی سال 57 توسط تیم خلخالی است .اعدامهای دهه 60 تا 70 هرگز در ملع عام نبود ..... .. شاید شما درست بگید... من نقل قول از وبلاگ کردم و چیزی که برای این عکس نوشته شده بود را عینا آوردم، منم بعید می دونم عکسی از سال 67 جز یکی دو تا عکس که معروف هست از خاوران و قبرهای دست جمعی باقی مونده باشه... منم چیزی که شنیده بودم این بود که سال 67 اصلا در ملاءعام اعدامی نبوده... .... تمام اعدامها ی دهه شصت بسیار محرمانه ومخفیانه بود و حتی اکثرا در همان محل اصلی اعدام در زندانها هم نیود!!؟ .درواقع یکی از دلایل بسیار مخفی بودن این اعدامها هم این بود که مسئولین مورد خشم شدید رهبر وقت خمینی قرار گرفته بودند که اهای پس شما چیکار میکردید چر مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی هنوز هستند؟ چرا شما اینها رو جمع نکردید و مسئولین اعدامهای وحشتناک را انجام دادند زیرا اماری که هر زندان و هر حاکم شرع از اعدام ارایه می داد برایش پوئن محسوب می شد .می خواستند اعدام ها خیلی مخفی باشد که هم مردم مطلع نشوند و هم خودشان فقط امار بدهند به تاریخ قبل از اعتراض رهبر...که یعنی ما بیکار نبودیم کشتیم مبارزه کردیم چون اماری که میدادند از تعداد کشته شده ها خیلی برای حفظ موقعیت شغلیشان مهم بود بسیاری از زندانیانی که سالها بود زندان بودند و داشتند حکم خودرا می گذراندند نیز کشتند .... البته سال 67 هم تعدادی از کسانی که به ایران حمله کرده بودند را در ملا عام اعدام کردند که آقای منتظری هم تائید کرده بود. این عکس شاید مال آن باشه باز خوبه علی و اصغر و احمد پسر هستند. داغ قلبم برای خانواده هایی تازه شد که به دخترشان قبل از اعدام تجاوز می‌شد و فردا ساک و کمی پول و شیرینی آقا داماد در خانه شان میداد. ... این ننگ حتی با اب کوثر هم از دامن این نظام پاک نمی شود و نخواهد شد ... حمله کنندگان یا همه در درگیری مسلحانه کشته شدند و یا زیر شکنجه های شدید رفتند برای اعتراف و لو دادن تشکیلات و طرح تواب سازی ... و مصاحبه ...انهایی که هیچ یک از این کار ها را قبول نکردند انجام بدهند اعدام شدند . .... هر حقیقت تلخ گزنده ای درباره تاریخمان و الان میتونم بگم زمان حالمان! حالمان را بد می کند اما باید من......... ! مرسی از تو که این حقایق تلخ را یاد آوری کردی ... ... نمی دونم باید این رو لایک کرد؟ وای که از درد حالت تهوع بهم دست می ده وقتی این صحنه ها رو می بینم. واقعا این درد رو فقط کسانی می تونن درک کنن که تا دیروز در یک سلول 2.5 در 2.5 با یک دوست هم سلولی و بعد فردا می فهمی که او دیگر نیست و اعدام شده...

No comments:

Post a Comment